reklama

Fandím manželstvu

Vďaka takmer desaťročnému životu v manželstve sa mi potvrdilo a stále sa mi potvrdzuje, že šťastné manželstvo nie je samozrejmosť, ale že na ňom treba denne pracovať. O lásku treba bojovať- to platí aj počas mieru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)
Obrázok blogu

Verím na manželstvo. Pripúšťam, že môj „svetonázor" majú na svedomí predchádzajúce generácie nášho rodu, v ktorých nielen rozvod, ale ani vážne dlhotrvajúce manželské nezhody neexistovali. Vďaka nim som ako dieťa nasal atmosféru harmónie manželstva a rodiny a nesiem si ju ďalej životom ako batôžtek od mamy.

Verím na manželstvo a dokonca si myslím, že viera v manželstvo je základ úspechu. Iste, potrebné je poznať rozdiely medzi mužským a ženským vnímaním sveta, poznať efektívnu komunikáciu či potrebu vyjadrovať si lásku. Ale to, čo všetkým týmto „nástrojom" dáva vnútornú silu a zmysel je viera v dobro manželstva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verím na manželstvo, pretože ono dáva základ rodine. Aby sa deti cítili dobre, potrebujú vnímať lásku rodičov. To nie je len moja skúsenosť z rodiny, v ktorej som vyrastal a z rodiny, ktorú som si založil, ale sú to tiež vedecky overené zistenia hovoriace najmä o vplyve rodinného prostredia na deti, najmä v období od počatia do troch rokov. A deti spätne pôsobia na manželov ako emocionálny Redbull, aby ďalej rozvíjali svoju lásku a ďalej spoločne pracovali na projekte s názvom rodina. Rodina je jednoducho úžasné miesto na život.

Často nechápem, prečo ma tí doma milujú. No nemilujte ich. Lásku v rodine, to tajomné rozmnožovanie sa nepodmienenej vzájomnej náklonnosti, vnímam ako neustálu dynamiku, ktorá vyživuje samu seba, rastie a napokon dozrieva do zrelých vzťahov medzi rodičmi a ich dospelými deťmi. Toto som si vždy vážil na mojich rodičoch, keď ma „opustili" a nechali odísť do sveta dospelých. Cítil som v tom lásku a dôveru. Asi preto sa k nim teraz rád vraciam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred nedávnom môj vyše osemdesiatročný kamarát tíško skonal v kruhu svojej milovanej manželky, detí a vnúčat. Keby neboli v ich rodine úprimné hlboké vzťahy, zomrel by zrejme niekde mimo domu a sám. Aj o tom je manželstvo.

„Na všetko dvaja." Pod týmto heslom sa od 7. do 14. februára 2011 po prvý krát na Slovensku uskutoční kampaň Národný týždeň manželstva, ktorá už niekoľko rokov prebiehala aj v iných štátoch Európy. Organizátori chcú vyzvať laickú a odbornú verejnosť, médiá a verejne známe osobnosti „aby aspoň raz za rok podporili dôležitosť manželstva v spoločnosti a potrebu starať sa oň". Budem im fandiť a nielen na Facebooku, lebo manželstvo potrebuje svoj fanklub, najmä v dnešných časoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fandím manželstvu, ale keďže moje manželstvo si vyžaduje viac ako len skandovanie hesiel, idem do terénu.

Marek Michalčík

Marek Michalčík

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hlavný koordinátor Národného pochodu za život, správca Nadácie Prameň, profesne sa venuje manažmentu a marketingovej komunikácii neziskových organizácií; kandiduje na poslanca do NR SR vo voľbách v roku 2020 za KDH Zoznam autorových rubrík:  NázorníčekZážitníčekRodinaRecenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu